Voordelen:
- Direct inzichtelijk wat er gedaan moet worden
- Tijdens het rijden en uitjes 'voelen' wat verbeterd kan worden
- Meer plezier in de restauraties omdat je ook echt resultaat ziet
- Minder ruimte nodig in/om het huis (waar laat je 'even' een chassis en alle losse onderdelen?)
Dan zijn er natuurlijk ook een paar nadelen:
- Minder kwalitatief eindresultaat
- Misschien dubbel werk (waar weer als positief tegen over staat: Meer geleerd omdat het al eens gedaan is)
Dus, na de vakantie wordt het lekker klussen geblazen!
Ow.. een (voor mij) nieuw fenomeen (iets wat de discovery niet doet...)

En nog even een kleine Quiz: Zoek de verschillen!
Gery heeft vandaag wat foto's gemaild ter illustratie. Mocht je ook een diesel 2.5 freightrover blok hebben, (of ongeveer soort gelijk), stuur me de foto's maar toe! info {at} ronaldh punt nl.

2 opmerkingen:
De oliekoeler hoort voor de radiator. In de praktijk zal dat enig fitwerk met zich
meebrengen, omdat een series nooit oliekoelers in die uitvoering gekend heeft. De
Land Rover 110 partscatalog (model tot aug 1986) zegt verder niks over optionele
oliekoelers. Misschien kan een blik in een lightweight je op weg helpen; sommigen
hebben wel een oliekoeler, herkenbaar aan een "bijzondere radiator" voor de
eigenlijke radiator van de motor.
Het brandstoffilter wordt in de Defender ergens opzij weggefummeld, bij de series
zit ie meestal tegen het schutbord, wat zou betekenen dat je de leidingen moet
verlengen.
Die losse slang van het koelwatersysteem is volgens de partscatalog voor een
aansluitng van de airco. Hoe dat dan verder zou moeten werken is me onduidelijk, de
airco wordt wel vermeld in de catalog, maar de onderlinge relatie komt niet helemaal
uit de verf. In modellen zonder airco zou deze aansluitng zijn afgedopt.
Hopelijk brengt dit je weer wat verder. Bij-de-weg de 110 catalog heeft partnr RTC
9863CE
Mijn blok is overigens een 5x gelagerd 2,25 benzineblok en daarmee een regelrechte
voorloper van de 2,5 blokken, wat feitelijk een opgeboord 2,25 blok is (toch niet
helemaal).
Ik was vandaag even in Andijk bij Peter en Mariska en die vertelden dat jij bezig bent met restauratie van een Series 3.
Ben zelf net begonnen met een 109 Series 2a uit 1964, dus weet wat je doormaakt. 8-)
Heel veel succes met je projekt en zou leuk zijn om een keer met de hele club te gaan offroaden!
Iwan (uit Enschede)
Een reactie posten